ייעודי לעסקים קטנים.

הגדרה:
פיתוח עסקי שיווקי הוא תחום ידע בתוך עולם התוכן של השיווק ומוגדר כ "ניצול משאבי הארגון הקיימים לטובת יצירה או איתור הזדמנויות עסקיות חדשות על מנת לזכות ביתרון יחסי בשוק". הכוונה במילים יצירה או איתור מתייחס: לפנים ארגוני – כוח אדם, הון, טכנולוגיה, תשתיות, הרחבת קו מוצרים, פיתוח מוצר חדש ושיפור נגישות ללקוחות. חוץ ארגוני – שיתופי פעולה אסטרטגיים, מיזוגים ורכישות.
ארגונים בינוניים ועסקים קטנים יוכלו ליהנות מייעוץ שיווקי ממוקד, בנית אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח אשר מטרתה להרחיב הפעילות השיווקית, חשיבה קוגניטיבית רעננה אשר מאפשרת מציאת חלופות לפרדיגמות המושרשות בארגון ובולמת את התפתחותו. ייעוץ שיווקי ייחודי מתאים את עלות עבודת הייעוץ לארגונים השונים. ארגון בינוני יכול להרשות שכר חודשי של 20.000 \30.000 שקל עבור יועץ שיווקי. לעסקים קטנים אין יכולת ליצור הוצאה כספית נוספת ובדרך כלל הבעלים נמנעים מלצרף כוח אדם מקצועי בגלל הכבדה נוספת על התקציב. מכאן צריכה הנהלת ארגון העסק הקטן לחרוג מההחלטות הרגילות הנובעות מהפרדיגמות הקבועות. לאתר נתב שיווקי מנוסה לארגון עם ניסיון וידע שיווקי רחב. העסקת יועץ חיצוני זולה וטובה ועשויה לספק ערך מוסף ייחודי ויתרונות משמעותיים לעסקים קטנים.

למה שווה לשנות, להתאמץ ולהשקיע?

אנחנו נלמד להכיר את הארגון, כדי להבטיח התאמה מרבית בין הדרישות של המערכת החיצונית ובין היתרונות הפוטנציאלים של המערכת הפנימית. נכיר את ה "עוצמות" ואת היכולות הפנימיים בארגון המקצוענות, ההתמחויות, והייחודיות אשר יכולים לאפשר לארגון לממש את יתרונותיו להשגת מטרותיו. נכיר את ה "חולשות" ואת אי היכולת הארגון להתמודד עם מצבים מכשילים ופוגמים ביכולת הארגון להשיג את מטרותיו, נמנף את הכישלונות להצלחות, נעלה את הדימוי הארגון גבוה למעלה. נלמד לנצל את "הזדמנויות" המזדמנות, ניצור רעיונות ומצבים ליצירת הזדמנויות חדשות. גורמים ומצבים חיצוניים שיכולים לעזור לארגון בהשגת מטרותיו או בצמיחה מואצת. נלמד להישמר מ "איומים" מגורמים חיצוניים היכולים למנוע מהארגון להשיג את מטרותיו, נהיה ערים למתרחש סביבנו, נישמר ממתחרים פוטנציאלים וממדיניות הממשלה, איגודים וחברות.

ואז……….  נבנה אסטרטגיה שיווקית יישומית נכין תכנית עבודה ונצא לדרך.
נבחן ונשתמש בכל החזקות שיש בארגון, בעזרת תכנית עבודה מסודרת נהפוך את החזקות הקימות למניבות ולמקור הכנסה מסודר קבוע, לא נתעלם מהחולשות את חלקם נסיר מדרכינו ואת חלקם נמנף למקור הכנסה כדאי, נייצר וניצור מצבים להזדמנויות חדשות נלמד את חידושי השוק ונעזר בהם לקידום הארגון,כמוכן נהייה ערים לסיכונים נרחיקם מסביבתנו. נפקח ונקפיד על מימוש האסטרטגיה בעזרת תכנית העבודה.
ללא החלטה חד משמעית וברורה על ביצוע שינוי, כל הכתוב למעלה הוא עוד סיפור על איך מתאימים את הארגון לזמנים החדשים, על הדרכים להצלחה וכן הלאה,הלאה והלאה.

חברים, קבלת ההחלטה היא החשובה ביותר. בהצלחה.
יגאל קורן ל- אימון אישי להצלחה ול- ייעוץ עסקי לעסקים קטנים